Звіт директора Сасівського закладу загальної середньої освіти за 2022 - 2023 н.р.

 
 


 
 ШАНОВНІ КОЛЕГИ, БАТЬКИ, УЧНІ!

Закінчився навчальний рік, тому настав час підводити підсумки роботи колективу школи, учнів та й безпосередньо директора на посаді протягом 2022-2023 н.р.           

У своїй діяльності протягом звітного періоду я, як директор школи, керувалася основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

За час мого керівництва даним закладом, цей навчальний рік був для мене  найважчим, мабуть тому, що 13 – ий.

-        Це рік війни, рік неймовірних переживань та страху за нашу Батьківщину, наших воїнів – односельчан, наших випускників, які захищають нашу Україну, нашу незалежність.

-         Це рік щоденних лінійок – реквіємів за полеглими Героями, рік зростання національно - патріотичної свідомості кожного члена нашої шкільної родини, єднання навколо справ, які наближають нас до Перемоги.

-        Це рік повітряних тривог, уроків у сховищах.

-        Це рік впровадження НУШ  в 5 – ому класі.

-        Це рік 80-річчя з дня народження Народного артиста України, нашого земляка – Петра Матія.

Не дивлячись на воєнний стан, рік був цікавим, насиченим і плідним.

Цьогоріч свій звіт хочу подати не в такому ракурсі, як в попередні роки, а відповідно до чотирьох напрямків внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, за якими оцінюють роботу навчального закладу експерти інституційного аудиту, а саме:

         Освітнє середовище закладу освіти;

         Система оцінювання здобувачів освіти;

         Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

         Управлінські процеси закладу освіти.

 

РОЗДІЛ І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

Освітній  процес у Комунальній установі Сасівський заклад загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів розпочався відповідно до структури навчального року  з 01 вересня 2022 року та тривав по 28 червня  2023 року. Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу занять, затвердженого директором  освітнього закладу та семестровою системою: І семестр тривав з 01 вересня 2022 року по 9 грудня 2022 року; ІІ семестр з 6 лютого по 7 червня 2023 року. 15 днів червня, за рішенням педагогічної ради школи, були відпрацьовані по суботах, дистанційно.

Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне

освітнє середовище. Останні чотири роки ми постійно знаходимось у зоні ризику, дискомфорту, нашому життю та здоров’ю постійно щось загрожує: то невиліковна невідома хвороба, то ворог зі зброєю в руках. Спочатку ніяк не могли звикнути до карантину, а зараз до постійних і тривалих повітряних тривог.  Тому й зрозуміло, що однією з умов очного навчання постало питання наявності в закладі освіти хоча б найпростішого укриття. На початку навчального року Королівською селищною радою були виділені кошти на поточний ремонт підвальних приміщень, які і стали для нас прихистком під час повітряних тривог. Молодші школярі ховались у шкільному укритті, а учні 5 – 11 класів в укритті дошкільного закладу. Технічні працівники перед початком навчального року зробили в цих приміщеннях поточні ремонти, за батьківські кошти були виготовлені лавочки. В шкільному укритті встановлено високошвидкісний Wi – Fi.

 

    Потім почалися перебої з енергопостачанням. На щастя, в нашій школі альтернативне опалення і в зимні холодні дні в школі було тепло. Засновник та адміністрація школи  постійно працюють над  оновленням та покращенням безпеки та комфорту середовища нашого закладу.

Проте в закладі освіти залишається проблематичним облаштування території з урахуванням доступності та універсального дизайну. До закладу освіти практично не можуть потрапити дорослі і діти з обмеженими фізичними можливостями, пандус облаштовано, але відсутні спеціальні підйомники.

 Територія закладу  огороджена лише частково, але убезпечена від доступу стороннього автотраспорту, на території закладу немає «схованок», де учні можуть залишитися без нагляду дорослих. Територія закладу є достатньо озелененою.

 Навчальні приміщення початкової школи (навчальні кабінети, допоміжні

приміщення, туалетні кімнати) знаходяться в окремому приміщенні.

 Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмуванню учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у

навчальних кабінетах, не загромаджені коридори, сходові клітини та рекреації).

Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень, спортивної зали, актового залу, їдальні.

Заклад освіти дотримується режиму провітрювання, у навчальних кабінетах.

 Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним умовам

 Приміщення для харчування відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Посуду вистачає на всіх учасників освітнього процесу. В приміщенні для приготування їжі дотримуються режиму зберігання продуктів та готових страв.

Заклад освіти підключений  до високошвидкісного інтернету (більше 100 МБ/с), що значно покращує освітній процес у школі і дозволяє використовувати всі можливості глобальної мережі Інтернет. З розвитком глобальної мережі Інтернет школа отримала необмежені можливості представити себе, свій колектив та його досягнення далеко за межами свого регіону. Одночасно з’явилася можливість отримувати додаткову інформацію про навчальні заклади України та зарубіжжя, переймати їх досвід для покращення якості освітніх послуг. Інтернет дозволив вести спілкування між колегами-педагогами на сторінках веб-ресурсів, обмінюватися своїми надбаннями, вирішувати наболілі проблеми, тощо. Мережа Інтернет стала доступною у всіх кабінетах школи, крім того у фойє закладу, зонах рекреації, коридорах відкрита «гілка» безкоштовного WІ-FІ, яку учні використовують для пошуку необхідної інформації з власних ґаджетів. А у всіх навчальних кабінетах інтернет та WІ-FІ працюють за допомогою  іншої закритої «гілки», призначеної для проведення занять у аудиторіях. Це рішення дозволило уникнути перевантаження мережі у навчальному закладі та одночасно зробило доступною для всіх дітей мережу Інтернет. Учні,  які не мають можливості підготувати необхідну для навчання інформацію з використанням Інтернету дома, спокійно можуть це зробити у навчальному закладі з використанням власних ґаджетів.  Важливою умовою функціонування безпечного освітнього середовище є наявність безпечного контенту, який запобігає доступу учнів до заборонених сайтів.    Учителі інформатики працювали у цьому напрямку та забезпечили його реалізацію.

Право громадян на доступну освіту реалізується шляхом запровадження різних форм навчання, однією з яких є навчання за інклюзивною формою. Протягом 2022/2023 навчального року у закладі освіти, відповідно до заяв батьків та висновку ПМПК,   було організовано інклюзивне навчання одного учня у 5 класі та індивідуальне навчання (педагогічний патронаж) для одного учня 7 – Б класу. Організовано роботу з  асистентом вчителя, який пройшов курсову  перепідготовку. На початок навчального року  для учнів з особливими освітніми потребами  розроблено індивідуальну програму розвитку за участю батьків, класних керівників, психолога. ІПР протягом року переглядалася, доповнювалася відповідно до можливостей та розвитку дітей.    За висновками  ПМПК  введено корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення, соціально-побутового орієнтування, ЛФК. У закладі освіти тричі на рік відбувається засідання команди супроводу дітей з ООП щодо складання та доповнення індивідуальної програми розвитку дитини із залученням фахівців з інклюзивно-ресурсного центру. В школі облаштовано затишну ресурсну кімнату для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

      Цілеспрямована робота в закладі спрямована на запобігання жорстокості та насиллю в шкільному середовищі. У грудні проведено акцію «16 днів проти насильства», у січні учні 6-8 класів відвідали захід «Школа без булінгу». На сайті школи розміщено корисні матеріали щодо теми антибулінгу; «Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) у закладі освіти, яке встановлює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування у відносинах між учасниками освітнього процесу.

Робота навчального закладу із запобігання дитячому травматизму упродовж 2022/2023навчального року здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 № 270 «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», наказів Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 № 616 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» (зі змінами), в редакції, затвердженій наказом Міністерства освіти і науки України від 07.10.2013 №1365 «Про внесення змін до Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах», від 01.08.2001 №563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти» (зі змінами), від 18.04.2006 №304 «Про затвердження Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України» (зі змінами), листів Міністерства освіти і науки України від 26.05.2014 №1/9-266 «Про використання Методичних матеріалів «Вимоги безпеки під час канікул», від 16.06.2014 №1/9-319 «Про використання методичних матеріалів щодо організація навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах.

У 2022/2023навчальному році питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на  інструктивно-методичних нарадах при директорові, засіданнях шкільних методичних об’єднань класних керівників тощо.

У навчальному закладі наявна система профілактичної роботи з цих питань, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках з «Основ здоров’я» та на годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, лекції, турніри та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи.  В навчальному закладі  оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. На кожному поверсі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих. Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в школі у 2022/2023 навчальному році знаходився під щоденним контролем адміністрації школи.

У класних журналах 1-11-х класів були відведені окремі сторінки для бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибуховонебезпечними предметами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму.

Учителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих журналах на уроках фізичної культури, трудового навчання, фізики, хімії, інформатики, біології, під час прогулянок, екскурсій; бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули.

Аналізуючи наслідки травматизму серед учнів за 2022/2023навчальний рік, ми  можемо стверджувати, що  випадки травм знизилися. З вересня 2022 по червень 2023 року було зафіксовано 1 випадок травм під час освітнього процесу та один - побутового характеру. 

У 2022/2023 навчальному році педагогічному колективу необхідно продовжити систематичну роз’яснювальну роботу з питань попередження дитячого травматизму та контроль за поведінкою учнів на перервах, під час повітряних тривог та під час екскурсій.

Протягом 2022/2023 навчального року системно здійснювався контроль за виконанням вимог щодо безпеки життєдіяльності учнів, дотримання правил дорожнього руху, правил поведінки з невідомими предметами та знахідками, при мінуванні, технічної безпеки, протипожежної безпеки під час навчально-виховного процесу та в позаурочний час. У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», комплексних заходів по школі щодо збереження життя та здоров’я учнів, запобігання травматизму серед учнів. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з ТБ, заходи в рамках тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності, щотижневі бесіди про збереження життя та здоров’я, про що робили записи встановленої форми в журналах з ТБ, планах класних керівників, класних журналах.

Питання безпеки життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу та в побуті обговорювалися під час засідань педагогічних рад, на нарадах при директорі, на класних батьківських зборах.

Проведена соціальна паспортизація класів, школи. Складені і опрацьовані списки дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей, які знаходяться під опікою та позбавлені батьківського піклування, дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, із неповних сімей, дітей учасників АТО. Складені списки дітей, яким надається безкоштовне харчування за кошти громади: учні 1-4-х класів, діти-сироти, під опікою, діти-інваліди, діти з багатодітних сімей, діти з малозабезпечених сімей (за наявності відповідних довідок), діти учасників АТО.

Для вивчення професійних нахилів і можливостей проведено тестування учнів 7-х, 9-х класів з метою надання допомоги у їх професійному самовизначенні. Проводилася зустріч учнів 9-х та 11-х класів з працівниками

служби Центру зайнятості та представниками ВУЗів для орієнтування у виборі професії за сучасних умов.

Класні керівники та вчителі постійно тримають під контролем своїх учнів. На кожному поверсі є чергові вчителі, класні керівники  супроводжують та знаходяться разом з дітьми  в їдальні. Володіють інформацією про місце знаходження дітей в позаурочний час, залучають до гурткової роботи, в разі потреби відвідують вдома, проводять індивідуальні бесіди з батьками та дітьми.

З метою запобігання травматизму та підтримання порядку на перервах протягом навчального року організовується чергування по школі учнів 5-11 класів та вчителів. Але цей напрямок роботи ще потребує корекції і сумісних зусиль щодо покращення, а саме:

         класним керівникам потрібно постійно контролювати своїх учнів під час чергування по школі, не перекладати свою відповідальність на інших вчителів;

         класним керівникам  1-4 класів та вчителям-предметникам відповідально ставитись до обов’язків «Чергового вчителя» згідно «Графіку чергування вчителів по школі»;

         класним керівникам привчати учнів до культурної поведінки у школі, виховувати повагу до чергового учня та вчителя.

Головні завдання підготовки у сфері цивільного захисту школи у 2022/2023 навчальному році в основному виконані. У навчальному закладі були затверджені плани основних заходів підготовки цивільного захисту на 2022/2023 роки, уточнені Плани дій структурних підрозділів у режимах повсякденної діяльності, підвищеної готовності, надзвичайної ситуації, надзвичайного стану. Основні зусилля у розв‘язанні питань ЦЗ спрямовувалися на організацію навчання учнів  та постійного складу навчальних закладів згідно з чинними програмами ЦЗ, навчання їх правилам поведінки та основним способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, прийомам надання першої допомоги тощо. Підготовка з цивільного захисту учнів школи проводилася під час вивчення курсів  «Основ здоров‘я» у 4-9-х класах; предмета – Захист України у 10-11-х класах.

           Перевірка і закріплення учнями та педагогічним колективом навчального закладу теоретичних знань з ЦЗ, практичних навичок під час дій у екстремальних умовах здійснювалася під час проведення у закладі Дня цивільного захисту, на який були запрошені працівники Західного регіонального управління Державної прикордонної служби України, які ознайомили учнів з різними видами зброї та засобами індивідуального захисту.   Працівники  екстреної допомоги, які теж були запрошені,  продемонстрували учням навички надання першої домедичної допомоги, в ході яких діти дізнались, як зупиняти різні види кровотеч, робити непрямий масаж серця, здійснювати серцево-легеневу реанімацію, накладати шини та різні види пов’язок. Основне завдання ЦЗ - перевірка здатності учасників навчально виховного процесу швидко реагувати і діяти в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій.

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального збалансованого харчування дітей протягом часу перебування у закладі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (зі змінами та доповненнями, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України), іншими нормативними документами.

Згідно з вищезазначеними документами та затвердженого перспективного меню  для учнів 1-4 класів та пільгових категорій    забезпечено одноразовим  гарячим харчуванням. Щоденний контроль за організацією харчування учнів 1-11 класів здійснюється сестрою медичною, черговим адміністратором та класним керівником. Звільнення дітей пільгових категорії від сплати за харчування здійснюється відповідно до рішення Королівської селищної ради.

 

Категорія

К-ть учнів

Примітка

1-4 класи

99

 

Діти з малозабезпечених сімей                                       

1

 

Діти – учасників бойових дій

33

 

Діти з особливими потребами

2

 

Діти з багатодітних сімей

44

 

Діти з неповних сімей                                                     

9

 

Діти напівсироти                                                               

7

 

 

 

Навчальний заклад укомплектований штатом кухаря та підсобним робітником. Поточні ремонти у приміщеннях їдальні та харчоблоку, ремонт та заміна технологічного обладнання, заміна посуду здійснювалася за рахунок бюджетних коштів. Протягом року адміністрацією закладу та органами громадського самоврядування  здійснювалися перевірки організації та якості харчування.

Необхідними складовими процесу організації харчування у закладі  є:

         видання відповідних наказів;

         затвердження списку дітей пільгової категорії;

         відпрацювання режиму і графіка харчування дітей;

         приймання продуктів харчування і продовольчої сировини гарантованої якості;

         складання меню-розкладу;

         виготовлення страв;

         проведення реалізації готових страв;

         ведення обліку дітей, які отримують безкоштовне гаряче харчування, а також гаряче харчування за кошти батьків; дітей , які потребують дієтичного харчування;

         контроль за харчуванням з боку адміністрації, класних керівників, батьків учнів;

         інформування батьків  під час проведення батьківських зборів про організацію харчування дітей у закладі.

Продукти харчування  та продовольча сировина надходять  до навчального  закладу разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічного експертизи). Облік дітей, охоплених безкоштовним харчуванням, та за кошти батьків здійснюється класними керівниками, вихователями ГПД, сестрою медичною, які вчасно повідомляють про присутність або відсутність учнів особу, відповідальну за організацію харчування. 

В шкільній їдальні не допускається використання продуктів харчування без відповідного сертифікату якості; реалізація страв та виробів, продуктів харчування, які не допускаються в дитячому харчуванні, використання обладнання та інвентарю  не за призначенням. Щомісяця директором закладу з  бракеражною комісією перевіряється стан організації харчування в закладі. Обов’язково в закладі ведеться щоденний облік харчування дітей за бюджетні кошти та батьківські кошти, згідно акту та журналу обліку харчування.

 

РОЗДІЛ ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

 

На закінчення 2022/2023 навчального року у початкових класах закладу освіти навчається  94 учні,  у 5 - 9 класах – 123 ученів, у 10-11 класах – 31 учень.

Згідно з річним планом роботи  освітнього закладу  на 2022/2023 навчальний рік адміністрацією закладу було проведено аналіз досягнень учнів 1-4, 5-11-х класів за 2022/2023 навчальний рік.

За підсумками аналізу навчальних досягнень 2022/2023навчального року із 242  учнів 1-11 класів:

         47 учнів 1 – 2 класів  оцінені вербально і батькам вручені свідоцтва досягнень їх дітей;

         47 учнів 3 – 4 класів оцінені рівнево і їх батьки також ознайомились зі свідоцтвами досягнень.

         154 учнів 5 – 11 класів оцінено за 12 бальною щкалою.

         242 учнів переведено  на наступний рік навчання;

         1  учень закінчив навчання за інклюзивною  формою;

         15  учнів нагороджено Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні»;

         не атестованих учнів немає.

      У закладі освіти навчалися 10 учнів  ВПО з 1 по 11 класи.

      У навчальному році, що минув, освітня діяльність початкової школи була спрямована на реалізацію  вимог Концепції  державної політики в сфері освіти «Нова українська школа». Діяльність  педагогів знайшла своє відображення у застосуванні методик компетентісного та інтегрованого навчання, практично-діяльнісних та дослідницьких підходів, дотриманні  принципів дитиноцентризму та безпечності організації освітнього середовища.

Випускники 4-го та 5 -го класів  у повному обсязі пройшли  адаптаційно-ігровий та основний етапи навчання в Новій українській школі, у якій приємно навчатися, адже вона надає не лише знання, але й навчає здобувачів освіти застосовувати їх у повсякденному житті.

Відстеження особистісного розвитку дитини та хід опановування нею навчальним досвідом, як основою компетентностей, здійснювалося шляхом упровадження  системи формувального оцінювання. Використання  такої форми оцінювання дозволяє відстежувати особистісний поступ  кожної дитини, хід опановування нею змістом навчального матеріалу  та вибудовувати індивідуальну освітню траєкторію розвитку особистості.

     У зв’язку з Російською агресією та згідно із розпорядженням Королівської селищної ради,    навчання  один тиждень у жовтні відбувалося  із застосуванням технологій дистанційного навчання.

      Вчителі  закладу освіти працювали на платформах; Освіта.ua;  «Всеосвіта»; Zoom; Google Classroom, Google Meet, Learning Apps; На  Урок,  «Мастер-тест» та ін. Учні  виконували тести,   письмові роботи, брали участь в усних формах контролю (усний переказ, читання напам'ять віршів та прозових текстів,  виконували презентацї та захист проєктів  із використанням відеоінструментів.

       У  закладі організовано навчання  і створено команду супроводу для підтримки   учня з особливими освітніми потребами,  Габора Арсенія, учня 5 класу,  який навчається за інклюзивною формою навчання. Проведено  три засідання  команди супроводу. На одному з них була  присутня член команди супроводу,  представниця Виноградівського  інклюзивно-ресурсного центру. Для допомоги вчителеві,   в інклюзивному класі працює асистент учителя,  Бучок Наталія Іванівна.

        Підперигора Павло, учень 7-Б класу, навчається на  індивідуальній формі навчання (педагогічний патронаж), за індивідуальним планом на 14 годин.

       За заявою батьків і у зв’язку з виїздом за кордон,   у закладі  освіти  навчалися за екстернатною формою навчання, учениця 4 класу, Гелетей Вікторія,  учні 9 класу: Гелетей Юрій, Монда Арсеній,  Чейпеш  Віталій та Дусин Каміла, учениця 11 класу. Усі учні здали річне  оцінювання і завершили навчання.

        Згідно рекомендацій МОН України  та  за рішення педагогічної ради,   у закладі прийнято  рішення про формувальне оцінювання  учнів  1-2 класів,    рівневе оцінювання учнів 3-4 класів та бальне оцінювання  учнів 5 класу.

        За підсумками навчальних досягнень учнів    3-11 класів за 2022-2023 н. р., на високому рівні  закінчили  15 учнів (8 %):

1.    Петречко Валерія Іванівна– 3 клас

2.    Газдик Майя Михайлівна– 3 клас

3.    Боженко Злата   Максимівна – 3 клас

4.    Лугош Марк Ярославович – 3 клас

5.    Данило Вікторія Іванівна – 4 клас

6.     Шестак Олександра Михайлівна – 4 клас

7.     Вамош Магдалина Юріївна – 4 клас

8.     Бучук Надія Василівна – 5 клас

9.     Фозекош Василь Васильович – 5 клас

10.  Левдар Домініка Михайлівна – 7-А клас

11.  Данко Каріна Іванівна – 8 клас

12.  Онисько Яна Олександрівна – 8 клас

13.  Матій Йосип Святославович –  8 клас

14.  Данко Богдана Богданівна – 9 клас 

15.  Філей Ганна Володимирівна – 11  клас

    Данко Богдана Богданівна отримала свідоцтво з відзнакою і  нагороджена Похвальним  листом. Похвальною грамотою  за високі досягнення з інформатики,  нагороджена учениця 11 класу, Лугош Олена Василівна.

    Філей Ганна Володимирівна отримала свідоцтво з відзнакою, нагороджена  відзнакою «Золота медаль» та Похвальною грамотою за високі досягнення з Всесвітньої історії та інформатики.

    Усі інші учні за відмінні успіхи у навчанні нагороджені Похвальними листами.

     Достатній рівень навчальних досягнень  із  196   учнів 3-11 класів у закладі, які оцінюються, показали - 50 уч. (26 %)  середній рівень – 62 уч. (32%). Початковий рівень -  39 уч.(20  %)  Середній бал по  ЗО - 7.3.

          Відповідно до наказу МОН  України від  11 січня 2023  року № 19,  учнів 4-х та 9-х класів у 2022-2023 навчальному році звільнено від державної підсумкової атестації (ДПА).

           23 лютого 2023 року Верховна Рада України  ухвалила Закон  України  № 2925- ІХ,  який звільнив учнів 11-х класів  у 2022-2023 н.р.  від проходження ДПА. 

Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, робимо висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного рівня. 

Одним із шляхів поліпшення якості освіти, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження  вивчення профільних предметів в старшій школі. Так у 10-11 класі запроваджений   математичний профіль. 

Середня наповнюваність класів у 2022/2023 навчальному році становить 20,2 учнів. Основними заходами зі збереження контингенту учнів у 2022/2023 навчальному році були:

         організація обліку дітей та підлітків  на території обслуговування;

         спільна робота з ДНЗ;

         контроль відвідування учнями навчальних занять;

         організація навчання за інклюзивною формою;

         функціонування гуртків;

         індивідуальна робота з учнями та батьками;

         надання закладом якісної освіти.

 

Однак війна вносить свої неприємні корективи. Аналіз причин руху учнів свідчить, що вони зумовлені зміною місця проживання родини або пов’язані з переїздами за кордон.

Основними напрямами роботи щодо забезпечення  соціальної підтримки дітей пільгових категорій є виявлення, облік і створення умов для їхнього навчання, виховання й розвитку.

 

Робота з обдарованою молоддю

 

У 2022/2023 н. р. значна увага приділялася роботі з обдарованими дітьми, втілювались у життя заходи щодо реалізації програми «Обдарована дитина».

    Ефективною формою роботи з обдарованими учнями є різні конкурси та олімпіади, Всеукраїнські інтерактивні конкурси,  що проводяться з метою пошуку талановитих школярів, розвитку здібностей та розкриття їхнього творчого потенціалу. 

    У закладі   було проведено І етап Всеукраїнських предметних олімпіад і конкурсів з української мови ім. П. Яцика,  Конкурсу імені Тараса Шевченка та  визначено переможців.

            У зв’язку з військовими діями Російської федерації в Україні та введенням воєнного стану, було обмежено проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад. Але у ТГ було проведено ІІ етап  олімпіад з української мови, математики та Конкурси з української мови ім. П.Яцика та Т.Шевченка.

      На підставі протоколів засідань журі про підсумки проведення ІІ етапу  олімпіад, конкурсу з української мови імені Петра Яцика  та конкурсу імені Тараса Шевченка у 2022-2023 н.р. маємо  таких  переможців:

1.  Шестак Олександра,  уч. 4 класу  – посіла ІІ місце  у ІІ етапі Конкурсу з української мови імені Петра Яцика (вч. Шуба В.І.)

2.  Данило Вікторія, уч. 4 класу  – посіла ІІІ  місце  у ІІ етапі Конкурсу з української мови імені Петра Яцика (вч. Шуба В.І.).

3.  Бідзіля Домніка,  уч. 7-Б класу  – посіла  ІІ місце  у  ІІ етапі Конкурсу з української мови імені Петра Яцика (вч Данко М.Й.)

4.  Онисько Яна, уч. 8 класу – посіла ІІІ місце у  ІІ етапі Конкурсу з української мови імені Петра Яцика (вч. Федько О.М.).

5. Лугош Олена, уч. 11 класу – посіла ІІІ місце у ІІ етапі Конкурсу з української мови імені Петра Яцика (вч Данко М.Й.)

6.  Левдар Домініка,  уч. 7-А  класу  – посіла  ІІ місце  у ІІ етапі Конкурсу з української мови імені Тараса Шевченка (вч. Данко М.Й.).

7. Філей Ганна, учениця 11 класу – посіла ІІ місце  з української мови у ІІ етапі  Всеукраїнських предметних  олімпіад (вч. Данко М.Й.)

8. Левдар Домініка, учениця 7-А класу – посіла  ІІІ місце з української мови  у ІІ етапі  Всеукраїнських   предметних олімпіад (вч. Данко М.Й.).

9. Перше місце І етапу  Всеукраїнського конкурсу  робіт юних  фотоаматорів «Моя Україно!»  (в номінації «Портрет»), посіла  Євчак Вікторія, учениця 4 класу.

10. Перше місце  ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу на тему: «Захисники України: історія та сьогодення» за фотороботу,  посіла Волошенюк Катерина, учениця 4 класу.

11. За  ІІ місце  в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу-огляду внутрішнього озеленення приміщень навчальних закладів «Галерея кімнатних рослин», нагороджені учениці 11 класу, Філей Ганна та Лугош Олена.

            Предметні тижні та просвітницькі заходи є ефективною формою позакласної роботи. Вони активізують пізнавальну діяльність учнів, сприяють покращенню засвоєння навчальної програми.

     З метою популяризації здорового способу життя у вересні 2022 року  проведено Тиждень фізичної культури і спорту, вчитель фізичної культури, Русінка І.М. та вчителі початкових класів.

 

 

 

     Ефективною формою пізнавальної діяльності учнів  є навчальні екскурсії.

     Навчальну екскурсію  до  міста Хуст  з учнями 10 класу організували вчитель української мови і літератури,  Русінко Л.Й. та класний керівник 10 класу, Русінка  І.М.

     Класний керівник 1-го класу,   Луканді О.І., організувала  екскурсію   для учнів на еко-ферму.

     Класні керівники 7-А, Б  класів,   Кивир С.І. та  Човбан В.І., організували  екскурсію   для учнів до міста  Мукачева.

     Екскурсію  до унікальної долини нарцисів для учнів 4 класу  організувала класний керівник, Шуба В.І. 

 

РОЗДІЛ ІІІ. ОЦІНЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

 

        У закладі освіти розроблена відповідна структура методичної роботи з урахуванням умов організації освітнього процесу та потреб педагогічних працівників щодо підвищення їх  професійного та загальнокультурного рівнів, яка включає заходи по створенню та покращенню навчально-методичного забезпечення освітнього процесу, формуванню методичної культури педагогічних працівників. В основу методичної роботи закладу  покладено цільовий підхід, спрямований на підвищення професійної майстерності педагогів в контексті сучасних освітніх  технологій. Педагогічний колектив володіє творчим потенціалом і реалізує свої методичні можливості з метою удосконалення освітнього процесу із здобувачами освіти. Основним завданням освітнього процесу педколектив вважає формування творчої особистості, розвиток самостійної, пізнавальної діяльності здобувачів освіти, творчих здібностей педагогів, зацікавленість в оволодінні та впровадженні інноваційних технологій, передового педагогічного досвіду.

      Кадрове забезпечення педагогічних працівників  закладу освіти на кінець 2022-2023 н. р.

 

Всьо

го  педагогічних працівників

Освіта

 Із них

Кваліфікаційна категорія

Інші дані

Вища

Бакалавр

Середня спеціа

льна

Заслу

жений вч.

Вч.ме

тодист

Стар

ший вчит.

Відмінник освіти

Вища

І

ІІ

Спеціаліст

 

11тариф.розряд(1 бакалавр3 с.осв.)

29

25

1

3

-

-

9

-

13

6

5

1

4

 

        У 2022-2023 навчальному році педагогічний колектив продовжив роботу  над реалізацією методичної  проблеми закладу  «Формування  конкурентно-спроможної особистості учня на  основі ключових компетентностей, через реалізацію  внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу».

    Протягом року на засіданнях МР розглядалося і обговорювалося багато різних  питань:  Огляд нормативних, директивних документів, новинок психолого-педагогічної літератури.  Робота з обдарованими учнями, участь у предметних олімпіадах, конкурсах.  Впровадження інноваційних педагогічних  технологій, передового педагогічному досвіду, пошуку форм і методів удосконалення уроку, використання інтернет ресурсів під час  звичайного та дистанційного навчання. Підготовка і проведення моніторингу якості освіти. Супровід інклюзивного та індивідуального   навчання (педагогічний патронаж) та розробка індивідуальних програм розвитку учнів з ООП.  Методичний  і психологічний супровід  учнів і педагогів в інклюзивному класі. Підготовка і проведення атестації педпрацівників. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників та участь у вебінарах, семінарах.  Творчі звіти  голів МО та вчителів, що атестуються, узагальнення передового педагогічного досвіду. Підведення підсумків методичної роботи за  2022-2023 н.р. Всі педагоги були залучені до роботи в методичних комісіях, кожен з яких має методичну проблему, тісно зв’язаною з методичною проблемою закладу освіти, і успішно працював над її реалізацією.

   Педагоги закладу впроваджували в освітній процес інтерактивні, інформаційно-комунікаційні, проєктні технології навчання, створювали презентації, працювали над формуванням готовності  здобувачів освіти до самостійного життя.

      У    2022-2023 н.р., вчителька початкових класів, Шуба Віра Іванівна та вчитель фізичного виховання, Русінка Іван Миколайович,   брали  участь у конкурсі  «Вчитель року-2023» у номінації «Початкове   навчання» та  «Фізична культура». За результатами конкурсу Шуба В.І. нагороджена грамотою обласного рівня за участь у конкурсі «Вчитель року-2023».

               Протягом  2022-2023 н.р. організовано роботу   та методичний супровід шкільних МО вчителів-предметників та класних керівників:

     1. МО  вчителів початкових класів та вихователів  групи продовженого дня (голова  МО Шуба В.І., вч. початкових  класів,  «спеціаліст вищої категорії»  звання  «старший учитель»);

     2.  МО вчителів суспільно- гуманітарного циклу (голова Кивир С.І., вч. англійської  мови,  «спеціаліст вищої категорії»);

     3.  МО вчителів природничо-математичного циклу (голова  Русінка Мар. В., вч. біології, хімії, «спеціаліст вищої категорії»);

     4. МО  класних керівників (голова Данило  А.В., ЗДВР, вчитель історії, спеціаліст ІІ категорії»).

       Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку, підвищення якості знань учнів.

        Об’єктом особливої уваги є розвиток професійної компетентності педагогічних кадрів, вплив на якій здійснюється через систему неперервної освіти. Педагогічні працівники закладу  освіти пройшли  курсову перепідготовку згідно графіку   підвищення кваліфікації  вчителів у 2023 р.

         Атестація педагогічних працівників закладу проведена згідно з перспективним планом роботи закладу. У 2022-2023 н.р.   атестувалися  і підвищили  кваліфікаційні категорії  такі педагогічні працівники :

1. Данило Анжела Василівна, вчитель історії,  присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії».

2  Данко Мар’яна Йосипівна, вчитель  української мови і літератури,   присвоєно кваліфікаційну категорію  «спеціаліст ІІ категорії».

3.Кивир Світлана Іванівна, вчитель англійської мови,  присвоєно  кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії».

4.Шуба Віра Іванівна, вчитель  початкових класів,   відповідність кваліфікаційної  категорії «спеціаліст вищої категорії» та присвоєно  звання «старший учитель».

5.Петречко Мар’яна Михайлівна, вчитель математики,  присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії».

6.Русінка Іван Миколайович, вчитель  фізичного виховання,  присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії».

7. Нагорняк Світлана Павлівна, вихователь ГПД,  відповідність 11 тарифного розряду та  звання «старший учитель».

 

            Адміністрація закладу відвідувала уроки та позакласні заходи педагогічних працівників, надавала методичну допомогу та рекомендації щодо підвищення  методичного та фахового рівня вчителів. Протягом року вчителі закладу  провели ряд відкритих уроків та позаурочних заходів, ділилися з колегами своїм досвідом.

          Учителька початкових класів, Шуба Віра Іванівна  провела  відкритий урок з української мови у 4 класі на тему: «Слово. Значення слова». Урок проведено на високому професійному рівні.

 

 

 

 

          Вчителі МО природничого циклу,   відвідали відкритий урок з алгебри у 9 класі на тему: «Розв’язування лінійних нерівностей з однією змінною»,  який провела вчителька математики, Петречко Мар’яна Михайлівна.

 

 

 

         Відкритий урок  з англійської мови у 1 класі на тему: «Моя сім’я», провела вчителька англійської мови, Кивир Світлана Іванівна.

 

 

 

         Данко Мар’яна Йосипівна, вчителька української мови і літератури, провела відкритий урок   на тему «Не з дієприкметниками» у 7-А класі.

 

         У 6 класі відкритий урок  з української мови на тему «Прикметник», провела Федько Олеся Михайлівна, вчителька української мови і літератури.

 

 

 

 

         Данило Анжела Василівна, вчителька історії, провела  відкритий урок з історії України  у 8 класі на тему «Національно-визвольна війна українського народу під проводом Б. Хмельницького».

 

 

        Відкритий урок з фізичної культури  у 5 класі на тему:  «Дитяча легка атлетика, рухливі ігри, футзал, волейбол»,   провів  Русінка Іван Миколайович, учитель фізичної культури.

 

 

 

 

 

        Нагорняк Світлана Павлівна, вихователька групи продовженого дня, у 2 класі  провела відкрите виховне  заняття на тему  «Наближаємо перемогу».

 

        Луканді О.І., вчителька початкових класів, провела цікаве   підсумкове  заняття з учнями  першого класу «Прощавай, Букварику».

 

 

 

         Ряд  Всеукраїнських уроків онлайн провів з учнями  учитель фізичного виховання, Русінка Іван Миколайович, який нагороджений дипломами та подяками від організаторів  Всеукраїнських онлайн уроків.

      

      Вчителі закладу освіти  були залучені до складу журі  ІІ етапу Всеукраїнських  предметних олімпіад та конкурсів: конкурс з української мови ім. П. Яцика та  Конкурсу імені Тараса Шевченка, вчительку української мови та літератури, Данко  М.Й.,  вчительку математики, Петречко М.М.

      Бібліотекарем  Лугош М.В.,  проведено  місячник  бібліотек: посвяту в читачі  для учнів 2-го класу та багато інших заходів із популяризації читання.Учні нашого закладу брали участь   у Національному читацькому марафоні "Діти України читають".  Лугош Марія Василівна цікаво провела бібліотечний захід " Поетичні посиденьки», присвячені творчості Ліни Костенко.  Учні та вчителі закладу освіти читали улюблені поезії Ліни Василівни, із збірки «Триста поезій", виконували пісні на слова видатної поетеси, розповідали про те, що поезія Ліни Костенко сповнена непідробної любові до людини, природи рідного краю.

 

 

 

       Вчителі історії,  Данко М.А. та Данило А.В. та вчителі початкових класів провели  у закладі тиждень правознавства.

 

       Насичений різними заходами  (квести, КВК,  театралізовані вистави, Всеукраїнський диктант) тиждень української мови  та  Шевченківський тиждень у старших і початкових класах, провели вчителі української мови та літератури, Федько О.М., Данко М.Й. та вчителі початкових класів. 

 

 

      

      Цікавий квест  провів під час  тижня  безпеки життєдіяльності, вчитель географії та основ здоров’я, Русінка Мир. В.

 

 

      Тиждень природознавства підготували вчителі 1-4 класів та вчитель біології,  Русінка Маріанна Василівна.

 

 

 

      З 25 листопада по 09 грудня в Сасівському закладі загальної середньої освіти проводила Всеукраїнську акцію «16 днів проти насильства», практичний психолог ЗО, Тотар А.І.

 

 

       Проведені із запізненням:

    - тиждень математики, який   підготували  вчителі математики, Петречко М.М., Човбан В.І.,  Петречко І.І. та вчителі початкових класів. Під час тижня  проводилась математична вікторина між учнями 3-4 класів, математичний КВК між учнями 5-6 класів, математична гра для учнів 8-11 класів, а також  конкурс пісень про математику;

 

 

 

    - тиждень англійської мови та мистецтва  готували вчителі англійської мови, Кивир С.І., Човбан Н.М. та  вчитель мистецтва, Євчак А.А. Учні готували на англійській мові відео про рідне село Сасово,  виконували народні пісні, англійською та українською мовами, грали на музичних інструментах, танцювали, декламували вірші. Однак слід відмітити, що  такі заходи необхідно проводити своєчасно, а не у кінці навчального року, коли учні готуються до моніторингів,  річного оцінювання та ДПА.

 

 

 

 

 

 

Виховна робота

            Виховна робота завжди була невід’ємною складовою освітнього процесу, а зараз, в умовах військової стану, її важливість складно переоцінити. Усе, що відбувається зараз – виклик для школи, для вчителів та учнів. Найважливішими напрямами виховної роботи є: 

-        психологічна та емоційна підтримка учнів;

-        національно-патріотичне виховання;

-        навчання правил поведінки в умовах воєнного стану (під час повітряних тривог,

-        поводження з вибухонебезпечними предметами, перша медична допомога тощо);

-        адаптація та підтримка учнів-ВПО;

-        розвиток критичного мислення та медіаграмотності.

        У 2022-2023 н. р. вся виховна діяльність школи була спрямована на реалізацію Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, державних національних програм.     

  У школі був розроблений план виховної роботи навчального закладу та плани виховної роботи класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси,   щодо втілення національної програми «Молодь  України», «Комплексної програми профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді», «Концепції національно-патріотичного виховання»,  Національної компанії «Стоп насильству!», «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».

         Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в 2022-2023 навчальному році працювало 4 класні керівники 1-4 класів, 8 класних керівників 5-11 класів, педагог-організатор, практичний психолог, соціальний працівник, заступник директора з виховної роботи, керівники гуртків.

Гурткова робота

    З метою удосконалення та розширення кругозору учнів у закладі працювали такі гуртки як краєзнавчий - «Юні музеєзнавці», музичний - «Веселі нотки»,«Смайлики», танцювальний - «Танцюють всі», гурток фотографії- «Фото-азбука» та національно - патріотичний гурток - «Джура», «Школа безпеки». До гуртків було залучено 135 вихованців які активно долучалися до всіх масових заходів які були проведені у закладі протягом року.

Соціальний захист

 Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у закладі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

   1. Діти з особливими потребами         -  2 

   2. Діти  учасників АТО , ЗСУ              -  33

   3. Діти з багатодітних сімей                 - 44

   4. Діти з малозабезпечених сімей           - 1

   5. Діти з неповних сімей                          - 9

   6 .Діти які стоять на шкільному обліку  - 5

   7. Діти напівсироти                                  - 7

 

Національно –патріотичне виховання

      Протягом   І семестру 2022-2023 н .р. в школі були проведені такі заходи:

1 вересня в школі було проведено свято Першого дзвоника. Класними керівниками був проведений перший урок на тему «Ми українці: честь і слава незламним!», де йшлося про героїчне історичне коріння незламності українського народу.

      Живучи в реаліях війни ми не даємо собі забути про людей які захищають і захищали нашу країну від агресора, тож кожен день всі  учасники освітнього процесу долучаються до загальнонаціональної хвилини мовчання.    

      21 вересня в Україні та в усьому світі  відзначають Міжнародний день миру.  З нагоди Дня миру у Сасівському ЗЗСО  І-ІІІ  ступенів  класними керівниками проведено тематичні виховні години а  також проведено благодійну ярмарку. На зібрані кошти  було закуплено 10 комплектів термобілизни та солодощів і відправлено воїнам ЗСУ.

    14 жовтня до Дня захисників України працювала лекторська група  у 1-11 класах. Старшокласники ознайомили учнів з історією виникнення свята. А також було проведено флешмоб з учнями початкових класів.

    21 жовтня було проведено благодійну лотерею для збору коштів воїнам ЗСУ. До неї долучилися як учнівський  так і педагогічний колективи. Вилучені кошти були передані в загальний фонд Королівської ОТГ для пошиття теплого одягу воїнам-захисникам.

     У школі працює гурток національно – патріотичного спрямування «Джура». Тож гуртківці активно приймали участь у всіх етапах гри. 4 листопада 2022 р  рій «Прикордонники» взяли участь у в конкурсі «Впоряд» І етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл («Джура»)». 6 грудня взяли участь у конкурсі «Відун» та отримали ІІІ місце.

   З 07.11 по 11.11.2022  вчителі української мови та літератури провели тиждень української мови.

 Так в період з 07 по 09 листопада були проведені наступні заходи :

-        Інформаційна хвилинка «Цікавинки про мову» від учнів 10 класу;

-        Конкурс кращих малюнків, стінгазет, лепбуків, виставка книг;

-        Учні 11 класу взяли участь у написанні Радіодиктанту національної єдності;

-        Учні 5-11 класів взяли участь у ХХІІІ Міжнародному конкурсі з української мови ім. Петра Яцика ;

      10 листопада відбувся позакласний захід «Нас єднає мова», де учні проявили творчі здібності  у декламування віршів, інсценізаціях та виконанні пісень про мову.

     11 листопада серед учнів 3-9 класів відбувся Конкурс на кращого читця декламатора «Заговори, щоб я тебе побачив».

      З 14 по 18 листопада в Сасівському ЗЗСО І – ІІІ ст. було проведено «Тиждень безпеки руху на дорогах під час військового стану»

     Проведено наступні заходи : конкурс знавців правил дорожнього руху, конкурс дитячих малюнків на тематику безпечного руху, проведено тематичні класні години, квест між учнями 7 –х класів, а також був проведений Єдиний урок з безпеки дорожнього руху «Безпечна дорога додому».

       21 листопада до дня Гідності та Свободи було проведено захід на тему «Гідні бути Українцями»

         25 листопада проведений загальношкільний захід «Пам'ять не стерти роками» до Дня пам`яті жертв Голодомору, на території села та школи проводилась загальноукраїнська акція, за участю представників з кожного класу «Запали свічку».       

      День Збройних сил України відзначається щорічно 6 грудня .Це свято завжди з гордістю та пошаною, але у 2022 році під час повномасштабної війни його важливість зросла ще більше. ЗСУ- це меч і щит України, наша опора і захист. Найкращі сини і дочки України борються за незалежність і свободу своєї Батьківщини. На честь свята було проведено захід на яких було запрошено захисників з нашого села. Колектив Сасівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів привітав гостей, учні виготовили і передали військовим обереги, малюночки і листи з побажаннями.

        З метою збереження і розвитку різдвяних традицій, популяризації колядки та укріплення підростаючого покоління у Сасівському ЗЗСО І- ІІІ ступенів 09.12.2022 року було проведено огляд- конкурс колядок, вертепних дійств «Колядуємо разом»

          16 грудня 2022 року було  проведено свято для початкових класів до Дня Святого Миколая! На святі кожен учень отримав подарунок від голови Королівського ОТГ.

22.01.2023 р. під керівництвом ЗДВР та педагога –організатора До Дня Соборності України проведено виховний захід «Моя єдина Україна».

16 лютого 2023 року проведено виховний захід до Дня єднання.

До річниці незламності, вся шкільна родина долучилася до благодійної акції. Було зібрано понад 10 коробок волонтерської допомоги(солодощі, кава, чай, шкарпетки та кошти) все це було передано нашим односельчанам які знаходяться на передовій.

До відзначення Дня рідної мови долучилася вся наша шкільна родина.

         Вчителі початкових класів провели  конкурс  на краще декламування віршів про мову.

          Традиційно в школі проводиться Шевченківський тиждень і проведені такі заходи:

- конкурс декламування віршів Т.Г. Шевченка;

- конкурс малюнків до творів Т.Г. Шевченка;

  10 березня проведено навчально-пізнавальну гру «Усім відомий Тарас Шевченко» між командами «Шевченкові діти» - 9 клас та «Нащадки Шевченка»-8 клас.

  13 березня 2023 в закладі вчителем української мови Данко Мар’яною Йосипівною було проведено поетично-музичну акварель «Кобзар живе через віки» з учнями 5,7-Б,9 та 11 класів. Шкільна бібліотека підготувала книжкову виставку «В свої хаті своя й правда, і сила, воля»

У нашому закладі  з 27.03. по 31.03.23 року, Лугош М.В. -  бібліотекарем  закладу,  проводився тиждень дитячої та юнацької книги,  під девізом «Слався,  величайся, українська книго,  серед дітвори!» .

     Тиждень включав в себе різноманітні заходи, які мали  на меті поглибити знання дітей про бібліотеку, привернути увагу до літератури, збільшити її популярність та сприяти розвитку читацької культури серед здобувачів освіти.

 Розпочинався тиждень  у   фойє закладу, де були розміщені стенди з висловами про книгу, книжкова виставка «Книга твій друг і порадник» та виставка малюнків «Мій улюблений книжковий герой».

У  бібліотеці закладу, цікаво й змістовно, було проведено «Мандрівку книжковим містечком» з учнями 3 – го класу.

   В рамках проведення тижня Всеукраїнської дитячої та юнацької книги в бібліотеці закладу душевно і цікаво було проведено бібліотечний захід " Поетичні посиденьки", присвячені творчості Ліни Костенко. Учні та вчителі закладу освіти читали улюблені поезії Ліни Василівни, із збірки " Триста поезій", виконували пісні на слова видатної поетеси, розповідали про те, що поезія Ліни Костенко сповнена непідробної любові до людини, природи рідного краю.

         Але про що б не писала Ліна Василівна, завжди в епіцентрі художніх роздумів перебуває людина, як найвища цінність.

    5 квітня  для учнів першого класу було проведено виховний захід "День народження у книги" до Міжнародного дня дитячої книги . Першокласники брали активну участь у святі, відповідали на запитання, фантазували, виготовляли закладки.

    В школі проведена виставка-конкурс «Великоднє диво». Проведено конкур на кращий плакат.

   26 квітня 2023 року проведено виховний захід «Чорнобиль»

   До Дня пам’яті та примирення   педагог - організатор провела для учнів 3-4 та 9 класів виховний захід "День пам'яті та примирення "

      В Королівській громаді  з 11-13 травня 2023 року   відбувся місцевий етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»), проведено у формі триденного таборування. Рої Сасівського ЗЗСО І-ІІІ ст. також взяли участь в грі.

    За ці дні  ми отримали задоволення  та гарно і весело відпочили. "Прикордонники" та "Хоробрі серця".

 Рій старшої вікової групи "Хоробрі серця" зайняв ІІІ місце.

Правовиховна робота

    Згідно циклограми роботи школи, щомісяця проводиться – засідання Ради профілактики правопорушень. Протягом навчального року розглянутий та поновлений банк даних учнів внутрішкільного обліку, на даний момент на обліку стоїть 5 учнів. Учні задіяні у гуртках та дитячих об’єднаннях. Дирекція школи та класні керівники  неодноразово проводили бесіди  з учнями та їх  батьками .

       У школі створено комісію з питань протидії булінгу. Проводяться заходи виховні години щодо роз’яснення батькам та учням, що таке булінг  і як його уникнути.

       Не залишаються поза увагою учні, які складають так звану групу ризику. З ними працювали практичний психолог та соціальний працівник. Їх залучали до роботи гуртків та д/о за інтересами.

Організовано чергування вчителів та учнів на перервах, фіксуються порушення. У кожному класі ведеться зошит відвідування учнями школи та порушення дисципліни на уроках.

      З 25 листопада по 09 грудня в закладі проводилась Всеукраїнська акція

 «16 днів проти насилля». Практичним психологом та класними керівниками були проведені наступні заходи для посилення інформаційно-просвітницької роботи серед учнів, а саме :

-виховні години на тему «Ми проти насильства», «Насильству НІ!», «Мій світ без насильства»;

- анкетування на виявлення насильства в сім’ї та школі;   

-вікторина «Міфи та факти про ВІЛ/СНІД ;

- урок–бесіда  «Торгівля людьми»

- тренінгове заняття «Що таке права дитини? Чому вони важливі?»

- бесіда з елементами гри «Які мої права ?Які обов’язки»

Систематично проводяться тематичні інформаційні години, які готують члени лекторської групи.

       Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності

Протягом  2022-2023 н. р. велика увага приділялася збереженню життя та здоров’я учнів школи, дотримання ними правил техніки безпеки. 

Русінка М.В., громадський інспектор з охорони праці  у закладі, проводив різні заходи з охорони життя  щодо  травмування учнів у побуті чи під час навчально – виховного процесу

   9 травня в закладі пройшов «День цивільного захисту". Основне його завдання - перевірка здатності учасників навчально виховного процесу швидко й рішуче діяти в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій.

У рамках дня ЦЗ у закладі  проведено ряд заходів, а саме:

  Єдиний урок з ЦЗ  у 1- 11 класах

  Евакуація всіх учасників освітнього процесу

  Спортивні змагання між учнями 1 – 4 класів

  Спортивно – туристичні змагання між учнями 8 – 11 класів

 Також до закладу були запрошені працівники Західного регіонального управління Державної прикордонної служби України, котрі ознайомили учнів з різними видами зброї (тактична, наступальна, оборонна),  засобами індивідуального захисту та продемонстрували роботу дронів.

 І працівники КНП "Закарпатський територіальний центр екстреної медичної допомоги" ЗОР, які продемонстрували учням навички надання першої до медичної допомоги, в ході яких діти дізнались, як зупиняти різні види кровотеч, робити непрямий масаж серця, здійснювати серцево-легеневу реанімацію, накладати  шини та різні види пов’язок.

Учні мали змогу разом із професіоналами практично відпрацювати набуті знання.

           12 травня в актовому залі школи відбувся благодійний концерт Народного артиста України Петра Матія, якому 28 квітня виповнилося 80 років. Привітати ювіляра прийшли його друзі, вчителі, родичі, вихованці дошкільного закладу, працівники культури, староста села Криванич Іван Васильович. Учні школи приготували імениннику та його другу – поету Василю Густі, приємний подарунок – літературно - музичну композицію з їх творів. Під яас концерту було зібрано 10 850 гривень. Всі кошти Петро Матій віддав на потреби ЗСУ.

 

           8 червня проведено свято останнього дзвоника.

  З 8 по 15 червня  в школі було організовано літній табір відпочинку «Росинка», з поглибленим вивченням української, англійської мови та математики. Учні весело та змістовно провели  час  у таборі. Було проведено багато цікавих та пізнавальних заходів.

 

 

РОЗДІЛ ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

Як керівник закладу освіти розумію, що якість освітньої діяльності неможлива без розуміння шляхів розвитку закладу освіти. Цілі розвитку та основні кроки задля їх досягнення формулюються у Стратегії розвитку, що містить визначення цінностей, які сповідує заклад.

Тому у 2022/2023 навчальному році адміністрація закладу освіти разом із педагогічним та технічним колективом  працювала над реалізацією Стратегії розвитку комунальної установи за для створення освітнього середовища, що дозволить забезпечити розвиток та виховання учня, здатного впливати на свою особистісну освітню траєкторію. Стратегічна мета: Розвиток та формування в учнів ключових компетентностей, необхідних для успішної життєдіяльності конкуретноспроможної і самодостатньої особистості, вироблення сучасної моделі випускника школи, спроможного реалізувати власний позитивний потенціал.

 Стратегічні напрямки розвитку закладу:

• Створення умов для отримання кожним учнем того рівня освіти, який відповідає його здібностям та індивідуальним особливостям; розвиток інтелектуальної, емоційної сфери дитини, формування його ціннісних орієнтирів, прищеплення навичок соціальної компетентності через включення кожного школяра в систему ранньої предметної орієнтації, професійного самовизначення.

• Створення безпечного, вільного від будь-яких форм насилля, комфортного та доступного освітнього середовища.

• Розвиток інноваційної діяльності школи, підвищення якості освіти.

• Інформатизація навчання, вдосконалення бібліотечного та інформаційно-ресурсного забезпечення.

• Побудова ефективної системи виховання, розвитку і соціалізації учнів.

• Розвиток творчої ініціативи педагогів в пошуках нових форм і методів педагогічної діяльності.

• Прищеплення учням шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів, що населяють Україну.

• Виховання в учнів патріотичних почуттів, формування національної самосвідомості, любові до рідної землі свого народу, готовності до праці в ім’я України.

• Створення сучасної матеріально-технічної бази

 

Під час розроблення річного плану роботи закладу ми намагалися спрямувати всю діяльність закладу на виконання стратегічної мети та стратегічних напрямків розвитку освітнього закладу, що дало змогу скерувати педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника, особистості, що володіє технологіями усного та письмового спілкування іноземною мовою, комп’ютерними технологіями.

Протягом 2022/2023 н. р. заклад освіти працював за освітньою програмою  складеною відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів, яка враховувала  побажання учнів та батьків та включала цікаві курси за вибором.

Освітня програма для 1-4 класу розроблена відповідно до Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти на основі типової освітньої програми для 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом Савченко О.Я..

Освітня програма ІІ ступеня (базова середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 та типової освітньої програми для 5 – го класу НУШ, затверженоїнаказом МОН України від 19.02. 2021 року № 235.

Освітня програма  ІІІ ступеня (профільна середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 408. Заклад має математичний профіль.

Реалізація інваріантної та варіативної складових навчального плану здійснювалась за  програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України. Варіативна частина робочого навчального плану в 2022/2023 н. р. була спланована на врахування побажання учнів, запитів батьків, кадрове та навчально-методичне забезпечення.

У 2022/2023 навчальному році навчальний заклад працював за річним планом, затвердженим за засіданні педагогічної ради, що включав розділи із управлінської діяльності, навчально-виховної, навчально-методичної та виховної робіт, контрольно-аналітичну та фінансово-господарську діяльність закладу.

На даний час адміністрація навчального закладу працює над розробленням річного плану роботи школи на 2023-2024 навчальний рік. Річний план  розробляється відповідно до Стратегії розвитку та освітньої програми, є основним робочим документом для організації повсякденної діяльності закладу освіти впродовж навчального року та передбачає реалізацію чотирьох основних напрямків роботи внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а саме щодо освітнього середовища, системи оцінювання освітньої діяльності учнів, системи педагогічної та управлінської діяльностей. Стратегія розвитку закладу має реалізовуватися через систему планування.

     На виконання завдань, поставлених перед педагогічним колективом, протягом року  проведено  педагогічні ради:

-        «Самоаналіз уроку  як засіб підвищення ефективності професійної діяльності вчителя».                                      

                          (Макарова В.М.- директор закладу) 

 -   «Адаптація учнів 5 класу  НУШ до умов навчання в основній школі». 

                  ( Деяк О.В. -заст. директора закладу з навчально-виховної роботи)

-        «Вибір підручників для 6 та 10 класів»  ( Деяк О.В. – заступник директора з навчально-виховної роботи)

-         «Система роботи вчителів закладу з національно-патріотичного виховання через гру Джура».

         ( Данило А.В. – заступник директора з виховної роботи)

         Для здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності у закладі освіти розроблена внутрішня система забезпечення якості освіти  що включає критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти, управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти, систему та механізм забезпечення академічної доброчесності, інклюзивного навчання тощо. Цього навчального року адміністрацією навчального закладу здійснювалося вивчення системи роботи  вчителів, що атестувалися, протягом навчального року вивчався стан ведення класних журналів, щоденників. З метою посилення контролю за якістю знань учнів,   адміністрацією закладу  проведені діагностувальні перевірні контрольні роботи в   3 - 4  класах за перший   семестр з української мови та математики.

     Проведено також  моніторинги з української мови, англійської мови  та математики у 5  класі у  кінці  І семестру. Підвівши підсумки моніторингу у 5 класі, можна сказати,  що учні  підтвердили  свої результати   навчання у 4 класі. Як у 4 класі,  так і у 5 класі  є 2 учнів високого рівня,  Бучук Надія та Фозекош Василь,  але є і  2 учнів початкового  рівня, Бітлян Олександр та  Четнекі Крістофер.

      У ІІ семестрі у ЗО проведені моніторинги з української мови, англійської мови та математики у 1 - 11 класах. За результатами підведено підсумки і видано накази.

За період 2022/2023 навчального року заклад отримав за державні та місцеві кошти:

         Принтер та ламінатор для 5 –го інклюзивного класу.

         Канцтовари та частково підручники.

         Індивідуальні засоби захисту (маски, резинові рукавиці), дезінфікуючі засоби,  тощо.

         Поточний ремонт коридорів та укриттів.

         Новий посуд для харчоблоку.

         Електропила та інші інструменти для потреб опалювачів котельні.

         Дрова та вугілля

         Генератор.

         Встановлено протипожежну сигналізацію.

Хочу зазначити, що школа працює в режимі стабільності. Проте, на сьогодні залишається багато нагальних проблем, які необхідно вирішити. Це капітальний ремонт харчоблоку, заміна підлоги в початкових класах, капітальний ремонт даху, електромережі, другого корпусу, поновлення навчального комп'ютерного обладнання. Однак воєнний стан у державі не дозволяє  поки що реалізувати наші потреби. Адміністрація закладу постійно вивчає потреби учнів та працівників, готує і доводить до відома засновника запити для задоволення потреб закладу освіти та відстежує їх реалізацію.

Для успішної роботи та конструктивної взаємодії здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти важливе значення має створення сприятливого психологічного клімату у колективі. Психологічний клімат у закладі освіти є визначальним чинником для створення комфортних умов для здобувачів освіти та педагогічних працівників. Результати анкетування, проведенні у березні, свідчать в загальному про сприятливий психологічний клімат у колективі, проте часто між учасниками освітнього процесу виникають непорозуміння, вирішити які буває нелегко. Завжди схиляюся до конструктивного вирішення конфліктів задля прийняття рішення, яке задовільнятиме учасників конфлікту. Важлива роль у цій роботі  належить психологу закладу.

Однією з важливих складових управлінського процесу є безумовне виконання вимог статті 30 Закону України «Про освіту», яка визначає перелік обов’язкової інформації, яку заклад має оприлюднювати. У нашому навчальному закладі створений та активно функціонує офіційний сайт, де є відкритий доступ до вищезгаданої публічної інформації. Сайт закладу постійно оновлюється, висвітлює події, які відбуваються у житті закладу, є одним із інструментів організації дистанційного навчання. Шкільне життя навчального закладу висвітлюється також на офіційній Facebook-сторінці закладу, що є більш популярною серед учнів та батьків.

Кадрова політика закладу спрямована на забезпечення закладу освіти кваліфікованими педагогічними та іншими працівниками. Протягом 2022/2023 н. р. заклад освіти був забезпечений кадрами на 100% (19 вчителів працювали в 5-11 класах, 4 – ро - у 1-4 класах, 3 – є - вихователі ГПД, 1 практичний психолог та  соціальний педагог, 1 педагог – організатор, 1 асистент учителя).     

Педагогічними та технічними працівників інших професій ми забезпечені в повній мірі.      

У ході атестації педагогічних працівників було проведено тижні педагогічної майстерності вчителів, де педагоги демонстрували свої надбання, ділилися досвідом роботи з колегами.

Адміністрація навчального закладу сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, розроблений перспективний план підвищення кваліфікації та план підвищення кваліфікації на рік. Планові курси педагогічні працівники проходять на базі _ОІППО, педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Всеукраїнська школа», «Едера» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.

При проведенні атестації адміністрація школи приділяє належну увагу моральному заохоченню педагогічних працівників, представляючи їх до нагородження грамотами різного рівня.

Щороку, з нагоди Дня працівника освіти відповідно до Положення про преміювання педагогічних працівників відбувається преміювання усіх педагогічних працівників в розмірі до одного посадового окладу. Також згідно статті 57 Закону України «Про освіту» щодо виплати педагогічним працівникам щорічної грошової винагороди в розмірі до одного посадового окладу (ставки заробітної плати) за сумлінну працю, зразкове виконання покладених на них обов’язків педагогічні працівники отримують  матеріальне заохочення. Зокрема, в цьому році такі матеріальні винагороди отримали вчителі Данило А.В., Русінка І.М.,Фозекош В.М. за успішну підготовку учнів щколи  до військово - патріотичної гри «Джура».

    Велике значення для забезпечення освітнього процесу на належному рівні має здійснення внутрішнього контролю. В ЗО здійснювались тематичний, фронтальний,  узагальнювальний види контролю. Проводився контроль за: правильністю ведення планової документації, станом відвідування уроків, роботою з учнями, схильними до правопорушень, станом викладання предметів, системою роботи педагогів, які атестуються тощо. Адміністрація згідно з графіком відвідувала уроки педагогів, надавала їм методичну допомогу. Всі матеріали, одержані під час здійснення контролю, висвітлювали, обговорювали на нарадах, на засіданнях методичних комісій, педрадах, узагальнювали наказами. Така система методичної роботи допомагає створювати чітку, злагоджену систему роботи педагогічного та учнівського колективів у розв’язанні найважливішої проблеми – підготовці кваліфікованих працівників. 

Як директор школи у роботі з працівниками дотримуються партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.

Висловлюю щиру подяку за співпрацю: учням – за бажання вчитися, учителям — за творчість, за любов до своєї професії; батькам — за допомогу, розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю; технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території школи. Я вірю в наш навчальний заклад, захоплююся його талановитими особистостями: учнями, вчителями, випускниками, які примножують справу нашого навчального закладу, нашої України. Сподіваюсь, що новий навчальний рік ми розпочнемо без війни!!!